2022. június 11., szombat

Németország, Füssen (2022), SzG3


A város a Lech folyó völgyébe települt, határos Ausztriával (ezért kellett Linderhofból Ausztrián keresztül jönni, mert rövidebb). Igazából nem ezt a helyet akartam megnézni hanem Neuschwanstein-t, de mint azt írtam korábban, az arra szánt időt egy klassz kis dugóban töltöttem. Így maradt Füssen, de utólag azt kell mondanom, hogy nem bántam meg, mivel rengeteg látnivaló van itt. Most is előjött a parkolási probléma, a GPS szerint be lehet hajtani a Lech hídján a városba, valójában semmilyen motorizált járművel nem lehet (gondolom az üzletek ellátását azért megoldják). Így keringtem egy kicsit és a főúton, ahol bejöttem (Tiroler str) találtam egy helyet néhány kör után, végül is ott ezek szerint lehetett parkolni, mivel nem lett belőle semmi baj. Innen elgyalogoltam a Lech hídjáig, közben nagyon szép rálátás volt a kolostorra és a fellegvárra. Németországban (legalább is erre felé) semmi sem egyenes és semmi sem vízszintes, így a fellegvárba is eléggé meredeken fel kellett gyalogolni. Menet közben megtekinthető a kolostor, ahol jelenleg egyéb hivatalok mellett a Városi múzeum is található. Maga a fellegvár is látványos (bár a szokásos kiállítás itt nincs), jól bebarangolható, sőt az egyik toronyba fel is lehet menni, szép távlati képeket lehet készíteni. Visszatérve a városba elkapott egy heves zápor, azt kihasználva egy jót ebédeltem. Az Alpokban ilyen gyakran előfordul. Visszatérve az autóhoz, visszafelé mentem egy kicsit egy parkolóig, ahonnan a Lech vízesését meg lehet tekinteni. Igazából ez egy mesterséges vízesés, a folyó felduzzasztó gátról zubog le a víz és hatol be egy rövid, de nagyon szép szurdokba. Ezt a helyet a szurdok felett átívelő hídról lehet megtekinteni.
Füssen az egyik leglátványosabb város volt az utam alatt, érdemes a fotóalbumot megnézni!

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!

Hohes Schloss
a Lech folyó
Heilig-Geist-Spitalkirche

Benediktinerkloster St. Mang

Benediktinerkloster St. Mang
Hohes Schloss
Benediktinerkloster St. Mang
Hohes Schloss
Hohes Schloss
Hohes Schloss
Hohes Schloss
Hohes Schloss

Benediktinerkloster St. Mang




Heilig-Geist-Spitalkirche
a Lech folyó

- a Lechfall (Lech vízesés és szurdok):







Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Németország, Nürnberg (2022. 10.), SzG3

További nagy beszámolók Németországból:  -  Mainau, a virágsziget   (1) -  Szász Svájc - Cseh Svájc   (1) -  München   (4) -  Kassel  (4) - ...