2022. június 21., kedd

Németország, Hüfingen, Gauchachschlucht (2022), SzG3


Mint azt jeleztem, ezt a napot egy kicsit igyekeztem lazábbra venni, de azért ez nem igazán sikerült teljesen (ami nem kár, mert különben nem néztem volna meg ezt a szurdokot). Ez a szurdok egy három szurdokból álló rendszer része: Gauchachschlucht - Wutachschlucht - Haslachschlucht. A második és a harmadik jobban felkapott, ennek az az oka, hogy könnyebben elérhetőek. Szerveznek több napos túrákat, hogy mind a hármat végig lehessen járni, közben szállás, kaja. A végén visszaviszik a turistákat a kiindulási pontra (ahol az autóikat hagyták). Én teljesen véletlen alapon az első választottam, főleg a miatt, hogy ez egy körtúra, gyakorlatilag vissza tudok térni a kiindulási pontra viszonylag kényelmesen.
Na itt volt a probléma. A kiindulási pontot is eléggé nehezen találtam, ezeknél a részleteknél a németek nem homorítottak valami nagyot. Most is úgy találtam meg, hogy a távolban láttam néhány parkoló kocsit egy mező mellett. A szurdok bejárása önmagában nem túl nehéz, inkább a probléma a lejutásban és a kijutásban van. A lejutásnál a tájékoztatás hiánya volt a legnehezebb, szerencsére a jó tájékozódóképességemmel ezt megoldottam. Az segített, hogy láttam patanyomokat, gondoltam ezek csak vezetnek valahová, végül is pont oda értem, ahová akartam. Amúgy ha már lent van az ember, akkor már nem nehéz a túrázás. Esetleges nehézségek abból adódhatnak, hogy néhol eléggé leviszik a patak szintjére az utat, így egy kicsit magasabb vízállásnál esetleg vízben kell gázolni. A másik nehézség, hogy néha csak egy keskeny sziklapárkányon visz az ösvény (bár nem túl magasan), itt esetleg egyesek elbizonytalanodhatnak. Egy jó, csúszásgátlós túracipő itt jól jöhet. Amúgy inkább egy mély patakvölgynek, mit klasszikus szurdoknak tekinthető, viszont mivel kevesen vannak, sokkal élvezetesebb a túra. A völgy azon részén, ahol a parkolóhoz vissza vivő ösvény van, ott van egy vendéglő (egy németet nem lehet étlen-szomjan hagyni), a hosszadalmas gyaloglás után jól esett egy kis nassolás. Jelenleg (2022 május) tatarozzák, de a főidényre gondolom teljes kapacitással fog működni. A szurdokból kifelé eléggé kaptatósan kell kimenni, így előtte egy jó evéssel összekötött pihenés jól jöhet.
A térkép szerint ez a körtúra kb 5,6 km, ami sík területen kb. 1,5 óra alatt teljesíthető, itt azért rá kell szánni kb. 3 órát. Amúgy ez a terület már a Fekete erdőhöz tartozik, így aki itt túrázott, elmondhatja, volt a Fekete erdőben.

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!




















Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Németország, Nürnberg (2022. 10.), SzG3

További nagy beszámolók Németországból:  -  Mainau, a virágsziget   (1) -  Szász Svájc - Cseh Svájc   (1) -  München   (4) -  Kassel  (4) - ...