2022. június 21., kedd

Németország, Donaueschingen (2022), SzG3


Erre a napra, miután már elég sokat mászkáltam minden felé, egy kicsit lazább programot terveztem be. Ennek egyik állomása a Duna forrása (kb. 30 km-re volt a szálláshelyemtől). Önmagában nem nagy szám, ráadásul ott még nem Duna a Duna. Ez azért érthetetlen a számomra, mivel mindenhol azt nézik, hogy a forrásvidék melyik ág a leghosszabb és onnan számítják a folyó hosszát. Itt is jó pár km-t hozzá lehetne tenni, ha a Brigach hosszát is bele számítjuk. Ráadásul a Duna forrás vize bele folyik ebbe a folyóba, tehát a Duna vize benne van a Brigachban. Ennek ellenér csak onnan Duna a Duna ahol a Brigach folyó és a Breg patak egyesül.
Igazából a kastélypark miatt jöttem ide, mint már említettem, nagy park rajongó vagyok. Ez a park sem hazudtolta meg magát, nagy és nagyon szép. Ami nekem a legjobban tetszik, minden park tele van tóval, élő vízfolyásokkal. Ezek úgy vannak vezetve, hogy átöblítik a patakokat, így azok nem posványosodnak el. Ráadásul nem egy mély vályúban vannak, hanem szinte a járda szinten. 
A hatalmas fűterületeket nem nyírják le (így szinte makulátlanul úgy néznek ki, mint az alpesi rétek), itt annyit tettek hozzá, hogy egy fűnyírónyi nyomot az út (kerékpár út!) mindkét oldalán lenyírtak. Változatos rétek alakulnak ki a zömöt alkotó virágok színe alapján. Itt is elég egy kis tábla kitétele, hogy senki ne menjen a rétre (nálunk ez hogy lenne?). A tavakban nagy a vízi világ, többféle kacsa úszkál bennük, nem nagyon félnek az emberektől. Olyan kacsát is láttam, amelyet máshol eddig még nem. Nálunk eddig mindig azt tapasztaltam, hogy ha egy gyerek meglátja a kacsákat a vízparton pihenni, azonnal rájuk ront és elhessegeti szerencsétleneket. Itt ez ismeretlen. 
A parkkedvelőknek nagyon ajánlom!

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!

Stadtkirche St. Johann
Stadtkirche St. Johann
Donauquelle
Donauquelle
Stadtkirche St. Johann
Schloss Donaueschingen parkja
Diana-Brunnen
Brigach folyó
Donautempel, itt folyik ki a Duna forrása
Brigach folyó
Schlosspark Donaueschingen
Schloss Donaueschingen
Schlosspark Donaueschingen
Schlosspark Donaueschingen
Schlosspark Donaueschingen
Schlosspark Donaueschingen
Schlosspark Donaueschingen
Schlosspark Donaueschingen
Schlosspark Donaueschingen
Schlosspark Donaueschingen
Breg patak
Brigach folyó

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Németország, Nürnberg (2022. 10.), SzG3

További nagy beszámolók Németországból:  -  Mainau, a virágsziget   (1) -  Szász Svájc - Cseh Svájc   (1) -  München   (4) -  Kassel  (4) - ...