2022. június 24., péntek

Németország, Leutkirch im Allgäu, Schloss Zeil (2022), SzG3


A Schloss Zeil a Waldburg-Zeil hercegek leszármazottainak rezidenciája Leutkirch im Allgäuban. Valószínűleg ez is egy olyan kastély, amit a magyarok nem igen látogattak meg eddig. Én is csak a miatt iktattam be, hogy jó volt egy megállónak haza felé. Szerencsére jól tettem, mivel rendkívül szép volt és a fekvése is pazar. Egy dombtetőn helyezkedik el és az egyik képen látható, hogy ha a kert végébe érünk, milyen kilátás tárul elénk. Annak ellenére, hogy magánkastély - jelenlegi tulajdonosa Erich Fürst von Waldburg zu Zeil and Trauchburg (Erich von Waldburg-Zeil kiterjedt vállalati konglomerátumot irányít. Körülbelül 10 000 hektár erdővel és mezőgazdasági területtel a család Németország egyik legnagyobb magánbirtokosa, és jelentős erdőterületekkel is rendelkezik Argentínában) - a park és a kastély udvara egész évben látogatható. Külön figyelmet érdemel a nagy felületű füves rész, bármely angol kertésznek dicsőségére válna ez a nyírás, olyan, mintha minden egyes szálat külön lemértek volna és egyenként méretre vágták volna. A fűvel kapcsolatban az is érdekes volt, hogy a kastélyon kívül, ameddig elláttam, ugyanígy le volt vágva mindenfelé. Ugyancsak figyelemre méltó a kastély udvarán lévő szökőkút (amelyet Maximilian Rueß készített 1982 és 1989 között). A szökőkutakról készítettem egy kis videót, a víz mozgásban szép.
Szerintem az egész környezet megtekintésre érdemes!

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!


















Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Németország, Nürnberg (2022. 10.), SzG3

További nagy beszámolók Németországból:  -  Mainau, a virágsziget   (1) -  Szász Svájc - Cseh Svájc   (1) -  München   (4) -  Kassel  (4) - ...