2022. június 24., péntek

Németország, München, Schloss Blutenburg (2022), SzG3


Miután már elég sokszor jártam Münchenben és nagyon sok mindent láttam is, most egy kevésbé ismert, de szép helyet látogattam mag. A Schlosspark Nymphenburg végétől kb 1 km-re esik nyugatra, a kastélyt és a parkját sokan megnézik, onnan egy bő negyedóra alatt el lehet sétálni ide. Azt már eddig is láttam, hogy a németeknél igencsak ki és elterjedt a parkkultúra, még az olyan nagyvárosokban is, mint München. Ez a terület két kertvárosi rész közé van beékelődve. Úgy autóval, mit tömegközlekedéssel könnyen elérhető, több busznak itt van a végállomása. Jelenleg szabadidő központként működik, természetesen van étterem is, amit nemes egyszerűséggel kastélykocsmának hívnak. A tó mellet folyik el a Würm patak (Würm = egyik földtörténeti kor neve is), abból vesznek le vizet a tó átöblítéséhez, majd utána vissza folyik a patakba. Itt is látszik a német vízkezelési mód, a tó vízszintje gyakorlatilag egybe esik a talajszinttel. Nagy a madárélet, kiskacsák és kis vízicsibék is voltak. A kiskacsákból egy nyolcas csapat a parton pihent, úgy bele lapultak a fűbe, hogy majdnem rájuk léptem, de szerencsére nem. Pihenésre eszményien jó hely

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!





















Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Németország, Nürnberg (2022. 10.), SzG3

További nagy beszámolók Németországból:  -  Mainau, a virágsziget   (1) -  Szász Svájc - Cseh Svájc   (1) -  München   (4) -  Kassel  (4) - ...