2022. június 24., péntek

Németország, Seeon - Seebruck, Kloster Seeon (2022), SzG3


Na ez volt az a hely (bár egy távlati listán szerepelt), ahová tényleg véletlenül kerültem. Ahogy elhagytam Münchent a 8-as autópályán, egy akkora dugóba futottam bele, amekkorát még itt sem láttam (Prien felé igyekeztem, hogy megnézzem a Herrenchiemsee-t). Kb 3 óra alatt jutottam el a következő kijárathoz, itt próbáltam lejutni az autópályáról. Miután ezt sokan ugyanígy látták, itt is nagyon lassan haladt a forgalom. Ekkor úgy döntöttem, hogy teljesen megkerülöm a tavat északról és utána keresztezve az autópályát (de nem rámenve) eljutok Inzellbe, az utolsó szálláshelyemre. Egy darabig ment is a dolog, de egyszer csak bele futottam abba, hogy a következő falun nem lehet áthaladni, mert le van zárva, terelés észak felé. Ebben csak az a probléma, hogy csak azt nem mondják meg, mekkora ez a terelés. Nagyjából 40 km volt. Na ezalatt a terelés miatt jutottam el a Seeon Kolostorhoz. Ismét lemaradtam a Herreninselről.
Maga a akolostor parádés elhelyezkedésű, egy tó közepén egy szigeten található. A tóparton libák legelnek (ezt a fajtát eddig Münchenben, a Westparkban láttam). Olvasva a Wikipédiát,  csak a neve kolostor, mivel az eredeti kolostort feloszlatták. Innentől kezdve kézről kézre járt, még a brazil császárné birtokában is volt. Volt NSDAP kiképző központ, '45 után katonai kórház, a határőrség iskolája, a bajor rohamrendőrség laktanyája, majd 1979-től a helyi érsekség vette kezelésébe, hogy megakadályozzák azt, hogy a kolostort a Bhagwan szekta megvásárolja. 1986 - ban az épületegyüttest a Felső - Bajorországi Kerület vette meg 1993-ban, hosszas felújítás és korszerűsítés után kulturális és oktatási központként nyitották meg újra konferenciaszállodával. Ma koncerteket és kiállításokat, valamint szemináriumokat, konferenciákat és workshopokat tartanak itt. Meg úgy láttam, hogy szállodaként is működik. 
Maga a templom nagyon szép, a zaklatott történelem ellenére templomként működik. A kolostort körbe lehet sétálni, az zárt udvarra is be lehet menni. Ugyancsak nagyon szép a sétaút a tó körül. 
Tényleg egy szép és nyugalmas hely, nekem csak az volt a problémám, hogy a Herreninsel volt betervezve erre az időpontra. 

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!

















Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Németország, Nürnberg (2022. 10.), SzG3

További nagy beszámolók Németországból:  -  Mainau, a virágsziget   (1) -  Szász Svájc - Cseh Svájc   (1) -  München   (4) -  Kassel  (4) - ...