2022. június 25., szombat

Németország, Schneizlreuth, Gletschergarten, Wasserfälle Weißbach (2022), SzG3


Ez volt az utolsó nap, haza felé csak az Almbachklammot akartam megnézni, de mivel itt vezetett az út, így ezt a két kisebb látványosságot is megtekintettem. Ráadásul pont szemben voltak egymással, így parkolással meg lehetett oldani.
Először a Gleccser kertet néztem meg. Ez így egy kicsit félrevezető, mert ez egy nagyobb, szabadon álló szikla kibúvás látható. Szemben állva a baloldalon fel lehet menni a sziklák fölé, de a másik oldalon nem lehet lemenni, nem körbejárható. Elolvasva a Wikipédiát, itt az kell látni, hogy a gleccserek milyen súrlódó munkát végeznek az alattuk található sziklákon. A sziklák tényleg simára voltak csiszolva és látszottak a csiszolási csíkok. Azért hívják gleccser kertnek, mivel a gleccser által kivájt résekben megtelepszenek a növények és pici kerteket alakítanak ki. Szép, de szerintem ezt inkább geológusok akceptálják. 
A Weißbach vízeséshez a lejárat pont szemben volt a gleccser kerttel. A Weißbach patak nagyon hosszan megy az út alatt (mellett), nagyon szép és a legnagyobb vízesés pont itt található. Szokás szerint egy kis videót készítettem róla, a víz mozogva szép.
Senkit nem beszélek le a megtekintésükről.


Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!

- Gletschergarten:









- Wasserfälle Weißbach: 






Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Németország, Nürnberg (2022. 10.), SzG3

További nagy beszámolók Németországból:  -  Mainau, a virágsziget   (1) -  Szász Svájc - Cseh Svájc   (1) -  München   (4) -  Kassel  (4) - ...