2022. június 16., csütörtök

Németország, Überlingen (2022), SzG3


Most elérkeztünk a legnyugatibb városhoz, ahol a Bodensee partján voltam (itt is szálltam meg, az egyik legjobb reggeli itt ettem, pedig nagyon sok helyen szálltam meg és kaptam reggelit). Amúgy nem igazán látványos a város, ami viszont igen szimpatikus volt (és e miatt is jöttem ide), hogy 5 nagy és rendkívül színvonalas park található itt - az első diplomám, erdőmérnöki, magyarázza a nagymértékű affinitásomat a növények iránt. ez majd a későbbiek során is elő fog jönni. Továbbá igen érdekes geológiai képződmények is találhatóak itt. Az egész tópartra vonatkozóan megállapíthatjuk, hogy a tóparthoz szinte mindenhol hozzá lehet férni (vö. Balaton-part), vagy sok vendégló, vagy szép parkok találhatóak ezeken a helyeken. Itt is találkoztam a járdában vezetett kis patakkal, itt vigyázni kell, nehogy bele lépjen az ember, mert ilyet nem vár a járdán (lásd még: Freiburg im Breisgau)
Az első képen láthatóak a parkok kiosztása, nekem sikerült mindegyiket megnézni, egyik szebb volt mint a másik. A nem egyenes és nem vízszintes kitétel itt is bejött, a parkok is zömmel térben helyezkednek el. Ebből az egyik a várost a tóval merőlegesen ketté szelő mély, sziklás árokig nyúlik. Igen érdekes ez az árok, tényleg ketté vágja a várost és csak néhány híd vezet keresztül rajta. Igencsak érdekes képződmény. 
Konklúzió: parkkedvelőknek kiemelten ajánlott, akik egy kellemes helyet keresnek, azoknak is. Hatalmas sétát lehet tenni a parkokban, vagy összeérnek, vagy nincsenek egymástól távol A városi árok is igen érdekes, ne hagyja ki senki.
Az viszont szokatlan, hogy állítólag az egész Baden-Württemberg tartományban az egyetlen hely, amely Kneipp gyógyhely minősítést kapott (igaz csak itt láttam Kneipp medencét. Korábban Ausztriában és Németországban (főleg Berchtesgaden környékén) sok ilyen medencét találtunk. Kipróbáltuk és tényleg jó hatása van).
Itt is látható a tó felett keringő léghajó.

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!














Kneipp medence







a városi árok fala
a városi árok







Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Németország, Nürnberg (2022. 10.), SzG3

További nagy beszámolók Németországból:  -  Mainau, a virágsziget   (1) -  Szász Svájc - Cseh Svájc   (1) -  München   (4) -  Kassel  (4) - ...