2022. június 15., szerda

Németország, Meersburg (2022), SzG3


Ha valamire, akkor erre lehet azt mondani, hogy a túra egyik fénypontja volt. Botor fejjel úgy képzeltem, hogy az összes német város ilyen lesz, amelyeket beterveztem meglátogatni, de nem. Ez viszont minden képzeletet felül múlt. 
Parkolni itt is a városmagon kívül kell, én találtam is egyet, ami közvetlenül mellette volt, csak át kellett menni az utca túloldalára. 
Itt ismét el kell ismételnem, hogy Németország ezen vidékén semmi nem egyenes, semmi nem vízszintes (talán a tóparti utcák). A városmag fele a dombtetőn található, itt van a vár és az új kastély is. Én rögtön a várral kezdtem. Figyelem: a jegyeket a vár előtt (a vár felé menet jobb oldalon) található turisztikai irodában kell megvenni. Van idegenvezetés is, de lehet egyénileg is megnézni a várat (én ezt tettem, nem voltam kíváncsi a sok német beszédre). Amikor elérünk a vár hídjához, a jegyünket elkéri egy középkori ruhába öltözött (apród?) ember, aki tőrével lyukat üt a jegybe (vigyázva a QR kódra, mert az kell a tényleges bejutáshoz). A váron nagyon pontosan keresztül vezetnek, van vagy 30 berendezett szoba, a nyilak mutatják az irányt. A vezetett túrán, ha jól láttam, 3 szobával többet lehet látni. Az ablakokból pazar képeket lehet készíteni az alsó városrészről és a tóról. Ahogy a vár hídjára lépünk, jobbra lefelé látható egy sárga, régi malom (ma lakóház), nem kell keresgélni, hogy hogyan jutunk le oda, a várból való kijövetel pont oda visz. 
Közvetlenül a vár mellett, szintén a dombtető teraszán található az Új kastély. Itt is vannak kiállítások, de az már nem fért bele az időmbe, inkább azt a városra fordítottam. Az Új kastély terasza alatt található egy kis park, benne egy teaházzal (és fantasztikus kilátással), ez szintén csak vezetett túrával látogatható. 
No de vissza a városhoz. Itt most minden összejött (pozitív értelembe). Látnivalók tömkelege, fényképészeti időjárás, még nem volt dög meleg, turista is csak elfogadható mértékben. A beszámolóhoz csak néhány képet teszek fel, itt tényleg érdemes a fotóalbumot megnézni!
Ahogy végeztem az alsó várossal, a jó kis gyaloglásra jól jött egy jó ebéd egy kerthelyiségben. Itt kell megjegyeznem, akárhol is ettem, mindenhol a legjobb minőséget adták. A Google Earth-ön néha elolvasom a kritikákat többek között éttermekkel kapcsolatban is, néha nem értem, hogy mibe futnak egyesek bele és adnak 1-st az étteremnek, mikor a nagy átlag 4,5-4.8 pontra értékeli. A hozzáfűzött szöveg is néha össze-vissza van. Én inkább megnézem azt, hogy hol vannak többen, meg milyen amit esznek. Eddig ebben a módszerben nem csalódtam.
A tó fölött folyamatosan kőrözött egy modern léghajó, mivel erre felé minden a Zeppelinről szól (többek között).
Meersburgból indul a komp Konstanzba. Könnyű megtalálni a kikötőt, egyszerűen be kell hajtani a kompba és ott kell fizetni (idén 1 autó + sofőr: 12,50 Euró volt). Sok utat lehet vele megspórolni. 
Még egy jó tanács: aki erre félé (Ausztria, Németország, Svájc) túrázik, hozzon magával sok ásványvizet, sört és kávét (meg amit inni szeretne), sokat lehet velük spórolni, mert nagyon drága (jó, ha valaki étteremben eszik, akkor ott kell az italokat megvenni, én a többi időre gondoltam).
Ezt a helyet kiemelten javaslom megtekinteni!!!!!

1. kiegészítés: hogy mikre bukkan az ember. Szeretek régebbi dolgokat olvasni, most a kezembe került az Est 1939-es Hármas könyve és az itteni várral kapcsolatban olvasta az alábbiakat. Haláláig itt lakott Anette von Droste-Hülshoff "várkisasszony" (1797-1848), akit Sappho és Elisabeth Barrett-Browning mellett a költészet legnagyobb költőnői között tartanak számon (az Est Hármaskönyve szerint legalább is). Meersburgban szobra és emléktáblája is van, nekem az egész eddig nem tűnt fel. Viszont ha belegondolok, amint írtam a vár szabadon, vezetés nélkül látogatható, de ahogy megnéztem a túra térképét, láttam, hogy az kihagy kettő vagy három szobát, amit csak vezetett túrával lehet megtekinteni (valószínűleg oda is írták, hogy ezek a költőnő szobái, de nekem a neve nem mondott valószínűleg semmit, így ezt az információt átugorhattam). Utólag, olvasva a leírást, valószínűleg a költőnő szobái lehetnek, amit nem szeretnének kitenni az ellenőrizetlen várlátogatóknak (gondolom, nemzeti kincs). 

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!

- a város:

















- a vár:













az Új kastély:









Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Németország, Nürnberg (2022. 10.), SzG3

További nagy beszámolók Németországból:  -  Mainau, a virágsziget   (1) -  Szász Svájc - Cseh Svájc   (1) -  München   (4) -  Kassel  (4) - ...